Statut
Část I. Úvodní ustanovení
Čl. 1 Statut
V souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon”) je tento Statut základní směrnicí Vysoké školy tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o. (dále jen „VŠTVS PALESTRA”).
Čl. 2 Základní charakteristika vysoké školy
- Název školy: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o.
- Typ školy: neuniverzitní vysoká škola
- Sídlo školy: Slovačíkova 400/1, 197 00 Praha 9 Kbely
- Název školy v cizích jazycích: The College of Physical Education and Sport PALESTRA, L.t. d Hochschule für Sport und körper Kultur, PALESTRA, G m b H Escuela Superior del’ éducation physique et sport, PALESTRA S.
- Zkratka názvu: VŠTVS PALESTRA
- Škola používá na vysokoškolských diplomech a vysvědčeních kulaté razítko s malým státním znakem a textem: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o.
- IČO: 27132781
- VŠTVS PALESTRA byla založena společenskou smlouvou podle zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů jako společnost s ručením omezeným.
Čl. 3 Valná hromada
- Valná hromada je nejvyšší orgán VŠTVS PALESTRA
- Činnost Valné hromady VŠTVS PALESTRA je dána zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích), společenskou smlouvou a tímto statutem.
- Valná hromada VŠTVS PALESTRA schvaluje: a) Výroční zprávu o činnosti VŠTVS PALESTRA b) Výroční zprávu o hospodaření VŠTVS PALESTRA c) Strategický záměr VŠTVS PALESTRA d) Návrhy studijních programů předkládaných k akreditaci a k prodloužení doby platnosti akreditace (dále jen „reakreditace”) Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství (dále jen „Akreditační úřad”).
Čl. 4 Jednatel
- Jednatel je statutární orgán VŠTVS PALESTRA.
- Jednatel plní povinnosti vyplývající ze zákona o obchodních korporacích, společenské smlouvy a rozhodnutí Valné hromady VŠTVS PALESTRA.
- Jednatel schvaluje směrnice VŠTVS PALESTRA.
- Jednatel může v určitých oblastech delegovat schvalování směrnic na pověřeného pracovníka
Čl. 5 Směrnice VŠTVS PALESTRA
- Směrnicemi VŠTVS PALESTRA jsou: a) Staut, b) Jednací řád Akademické rady, c) Volební a jednací řád Akademického senátu, d) Studijní a zkušební řád, e) Stipendijní řád, f) Disciplinární řád, g) Mzdová směrnice, h) Řád výběrového řízení pro obsazování míst akademických pracovníků.
- Výše uvedené směrnice VŠTVS PALESTRA podléhají registraci Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo”).
- Další směrnice VŠTVS PALESTRA jsou uvedeny v Organizačním řádu VŠTVS PALESTRA.
Část II. Činnost vysoké školy
VŠTVS PALESTRA uskutečňuje vzdělávací, výzkumnou, vývojovou, inovační a další tvůrčí činnost orientovanou především na rozvoj tematických oblastí, které souvisejí se zaměřením akreditovaných studijních programů. Na této činnosti se aktivně podílejí pracovníci VŠTVS PALESTRA.
Čl. 6 Vzdělávací činnost vysoké školy
- VŠTVS PALESTRA uskutečňuje vzdělávací činnost v akreditovaných studijních programech podle studijních plánů stanovenou formou studia a zároveň v programech celoživotního vzdělávání orientovaných na výkon povolání nebo zájmově.
- Vedle této hlavní vzdělávací činnosti může VŠTVS PALESTRA zajišťovat i činnost doplňkovou.
- Organizační struktura VŠTVS PALESTRA je stanovena v Organizačním řádu VŠTVS PALESTRA.
Čl. 7 Přijímání ke studiu
- Podmínkou pro přijetí ke studiu v akreditovaném bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou a úspěšné absolvování přijímacího řízení. Podmínkou přijetí ke studiu v navazujícím magisterském studijním programu je řádné ukončení studia v kterémkoli typu studijního programu a úspěšné absolvování přijímacího řízení.
- O přijetí ke studiu rozhoduje, na základě doporučení přijímací komise, rektor.
- Pro přijetí uchazečů ke studiu, kteří absolvovali studijní program nebo jeho část na jiné vysoké škole v České republice nebo v zahraničí, anebo absolvovali akreditovaný vzdělávací program nebo jeho část na vyšší odborné škole v České republice nebo v zahraničí, mohou být stanoveny odlišné podmínky podle § 49 odst. 3 zákona. Přihlášky těchto uchazečů jsou posuzovány individuálně, rozhodnutí o jejich přijetí ke studiu přísluší rektorovi.
- Přijímací řízení se zahajuje doručením přihlášky ke studiu na studijní oddělení VŠTVS PALESTRA a uhrazením poplatku za přijímací řízení.
- Obsah přijímacího řízení stanovuje rektor. Součástí přijímacího řízení může být přijímací zkouška.
- Přijímací zkouška může probíhat formou písemnou, ústní nebo jejich kombinací. Předpoklady uchazečů ke studiu mohou být ověřovány i talentovými zkouškami. Zvolená forma přijímací zkoušky je závazná pro všechny uchazeče dle stanovených kritérií v příslušném akademickém roce.
- Splní-li podmínky přijímacího řízení v příslušném akademickém roce větší počet uchazečů, než může VŠTVS PALESTRA přijmout, je pro přijetí rozhodné pořadí uchazečů dle stanovených kritérií pro příslušný akademický rok. O výsledcích přijímacího řízení jsou uchazeči písemně vyrozuměni podle § 50 odst. 4 zákona.
- Uchazeč může do 30 dní od doručení rozhodnutí o přijetí ke studiu podat odvolání podle § 50 odst. 6 zákona. Rektor může změnit toto rozhodnutí, bylo-li vydáno v rozporu se zákonem nebo se směrnicí VŠTVS PALESTRA. Rozhodnutí rektora o odvolání je konečné.
- Za způsob náhradního doručení rozhodnutí o přijetí ke studiu se považuje jeho vyvěšení na úřední desce VŠTVS PALESTRA.
Čl. 8 Podmínky studia cizinců
- Cizinci se mohou studovat v akreditovaném studijním programu: a) za stejných podmínek jako občané České republiky, b) na základě mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána, c) na základě dohod o spolupráci uzavíraných mezi vysokými školami.
- V průběhu přijímacího řízení se ověřuje, zda cizinec má na území České republiky povolen pobyt a zda splňuje další ustanovení právních předpisů upravujících pobyt cizinců na území České republiky.
- Rektor může v případě, že má důvodné pochybnosti o schopnosti cizince studovat ve studijním programu uskutečňovaném v českém jazyce, stanovit, že součástí přijímacího řízení je ověření znalosti českého jazyka. S tímto požadavkem je uchazeč-cizinec o studium seznámen..
Čl. 9 Průběh a ukončení studia
- Začátek a konec akademického roku stanoví rektor VŠTVS PALESTRA.
- Průběh a ukončení studia se řídí § 51 až § 56 zákona. Podrobné podmínky pro ukončení studia jsou uvedeny v čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VŠTVS PALESTRA.
- Doklady o studiu ve studijním programu a doklady o absolvování studia ve studijním programu vydává VŠTVS PALESTRA podle § 57 zákona.
Čl. 10 Poplatky spojené se studiem
- Poplatkem spojeným se studiem podle § 59 zákona je školné, které student hradí ve výši a termínech stanovených ve Smlouvě o studiu.
- Dalšími poplatky spojenými se studiem jsou poplatky uvedené ve směrnici PLP/04 (Poplatky za mimořádné a nadstandardní administrativní úkony).
Čl. 11 Výzkumná činnost
- VŠTVS PALESTRA vytváří příznivé personální, materiální, organizační a sociální podmínky pro tvůrčí, výzkumnou, pedagogickou a výchovnru činnost akademických pracovníků a studentů.
- V rámci rozvoje této činnosti navazuje VŠTVS PALESTRA spolupráci s pracovišti jiných vysokých škol, fakult, s pracovišti mimo VŠTVS PALESTRA, a to v České republice i v zahraničí.
- Na VŠTVS PALESTRA je zaručena akademická svoboda tvůrčí práce. Zveřejňování jejích výsledků musí být v souladu se zájmy zřizovatele.
Čl. 12 Celoživotní vzdělávání
- V rámci programů celoživotního vzdělávání VŠTVS PALESTRA realizuje ve formě kurzů studium specializační, rekvalifikační, inovační, rozšiřující, doplňující a mimořádné. Kurzy jsou poskytovány za úhradu. Po absolvování kurzu a splnění předepsaných podmínek vydá VŠTVS PALESTRA jeho absolventům osvědčení.
- Realizace těchto kurzů probíhá v souladu s Řádem celoživotního vzdělávání.
Čl. 13 Hodnocení činnosti vysoké školy
- VŠTVS PALESTRA každoročně vypracovává Výroční zprávu o činnosti, předkládá ji ministerstvu a zveřejňuje ji v souladu s § 42 odst. 1 písm. a) zákona. Výroční zprávu o činnosti projednává Akademická rada VŠTVS PALESTRA a schvaluje ji Valná hromada VŠTVS PALESTRA.
- Součástí Výroční zprávy o činnosti jsou rámcové výsledky hodnocení činnosti VŠTVS PALESTRA.
- Podkladem pro hodnocení činnosti VŠTVS PALESTRA jsou údaje o všech oblastech činnosti VŠTVS PALESTRA (vzdělávací, vědecké, výzkumné, inovační, personáln,í ekonomické aj.), které poskytují vedení VŠTVS PALESTRA včas, úplně a pravdivě všechna pracoviště VŠTVS PALESTRA. Podkladem pro hodnocení činnosti VŠTVS PALESTRA může být též hodnocení prováděné studenty.
- Výsledků hodnocení činnosti VŠTVS PALESTRA se využívá při vypracování Strategického záměru VŠTVS PALESTRA a každoročního plánu jeho realizace podle § 42 odst. 1 písm. b) zákona. Při jeho přípravě se vychází ze strategických zájmů VŠTVS PALESTRA a jejího zřizovatele.
Část III. Akademická obec vysoké školy
Čl. 14 Akademická obec VŠTVS PALESTRA
- Akademickou obec VŠTVS PALESTRA tvoří dle § 3 zákona akademičtí pracovníci a studenti VŠTVS PALESTRA.
- Postavení akademických pracovníků VŠTVS PALESTRA je upraveno § 70 zákona.
- Členové akademické obce VŠTVS PALESTRA jsou povinni dodržovat směrnice VŠTVS PALESTRA a dbát jejího dobrého jména.
- Členové akademické obce VŠTVS PALESTRA se mohou se svýnli návrhy, připomínkami a stížnostmi obracet na rektora nebo jím určeného zástupce přímo nebo prostřednictvím Akademického senátu VŠTVS PALESTRA.
- Akademickou obec VŠTVS PALESTRA může svolávat rektor nebo předseda Akademického senátu VŠTVS PALESTRA.
Čl. 15 Akademické svobody
- Na VŠTVS PALESTRA se zaručují akademická práva a svobody v souladu s § 4 zákona.
- Na VŠTVS PALESTRA se zaručují tyto akademické svobody a tato akademická práva: a) svoboda výzkumu, přičemž zveřejňování jeho výsledků musí být v souladu se zájmy zřizovatele; b) svoboda výuky spočívající především v její otevřenosti různým vědeckým názorům a vědeckým a výzkumným metodám; c) právo učit se, zahrnující svobodnou volbu zaměření studia v rámci studijních programů, a svobodu vyjadřovat vlastní názory ve výuce; d) právo členů akademické obce VŠTVS PALESTRA volit zastupitelské akademické orgány v souladu se zákonem a s tímto statutem; e) právo používat akademické insignie a konat akademické obřady.
Čl. 16 Studenti
- Práva a povinnosti studenta VŠTVS PALESTRA (dále jen „student”) jsou vymezeny § 61 až § 63 zákona. Za porušení povinností, vyplývajících z právních předpisů a směrnic VŠTVS PALESTRA, lze uložit studentovi sankce podle § 64 až § 67 zákona a podle Disciplinárního řádu VŠTVS PALESTRA.
- Práva a povinnosti studentů VŠTVS PALESTRA stanoví zákon, Smlouva o studiu, Studijní a zkušební řád VŠTVS PALESTRA, Etický kodex VŠTVS PALESTRA a Disciplinární řád VŠTVS PALESTRA.
- Uchazeč se stává studentem dnem zápisu do studia. Zápisu musí předcházet uzavření písemné smlouvy o studiu mezi VŠTVS PALESTRA a uchazečem.
- Studentům mohou být přiznána stipendia podle Stipendijního řádu VŠTVS PALESTRA.
- Za příkladné plnění studijních povinností nebo za mimořádné výsledky nad rámec plnění studijních povinností lze studentovi udělit pochvalu, čestné uznání a mimořádné stipendium.
- Osoba přestává být studentem VŠTVS PALESTRA dnem ukončení svého studia podle § 55 odst.1 a§ 56 odst. 1 a 2 zákona nebo přerušením studia podle § 54 zákona.
- Na studenta, který vykonává praktickou výuku a praxi, se vztahují obecné předpisy o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci.
Čl. 17 Akademičtí pracovníci a ostatní zaměstnanci
- Akademickými pracovníky VŠTVS PALESTRA jsou zaměstnancizřizovatele podílející se na vzdělávací, vědecké, výzkumné, vývojové a jiné tvůrčí činnosti VŠTVS PALESTRA.
- Na výuce VŠTVS PALESTRA se mohou podílet i další odborníci, převážně na základě · dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr.
- Při obsazování míst akademických pracovníků vypisuje rektor VŠTVS PALESTRA výběrové řízení a o jeho výsledku rozhoduje po dohodě s jednateli společnosti. Od výběrového řízení lze upustit při opakovaném sjednávání pracovněprávního vztahu s akademickým pracovníkem, jde-li o obsazení jím zastávaného místa.
- Výběr akademických pracovníků, obsazování míst akademických pracovníků a uvádění akademických pracovníků do jednotlivých akademických funkcí se děje v souladu s Řádem výběrového řízení pro obsazování míst akademických pracovníků VŠTVS PALESTRA. Jejich odměňování se řídí Mzdovou směrnicí.
- Ostatní pracovní místa se obsazují na základě rozhodnutí kvestora, po dohodě s jednateli společnosti.
Čl. 18 Orgány VŠTVS PALESTRA
Akademickými orgány VŠTVS PALESTRA jsou: a) Rektor; b) Kvestor c) Akademický senát VŠTVS PALESTRA; d) Vědecká rada VŠTVS PALESTRA; e) Disciplinární komise VŠTVS PALESTRA.
Čl. 19 Rektor
- V čele VŠTVS PALESTRA je rektor, který jedná a rozhoduje ve věcech VŠTVS PALESTRA v souladu se zákonem, dalšími právními předpisy, směrnicemi VŠTVS PALESTRA a směrnicemi zřizovatele.
- Rektora jmenuje a odvolává jednatel VŠTVS PALESTRA.
- Rektor vykonává činnost v přímé podřízenosti statutárnímu orgánu VŠTVS PALESTRA.
- Rektor při zabezpečování činnosti a rozvoje VŠTVS PALESTRA zejména: a) rozhoduje po dohodě s jednateli společnosti o přijetí akademických pracovníků do pracovního poměru; b) rozhoduje v administrativně-právních věcech studentů, v souladu se zákonem, s tímto statutem a v souladu se směrnicemi VŠTVS PALESTRA a dalšími závaznými dokumenty, jimiž se řídí činnost VŠTVS PALESTRA.
- Rektora zastupují v jím určeném rozsahu jím určení zástupci – prorektoři pro pedagogickou činnost a pro vnější vztahy a tvůrčí činnost.
- Funkční období rektora je tříleté.
- Rektor zodpovídá za každoroční vypracování a předložení ministerstvu Strategického záměru vzdělávací a výzkumné, vývojové nebo další tvůrčí činnosti VŠTVS PALESTRA a každoroční plán jeho realizace a Výroční zprávy o činnosti VŠTVS PALESTRA.
- Rektor předkládá, po schválení Valnou hromadou, návrhy studijních programů Akreditačnímu úřadu k udělení, rozšíření nebo prodloužení platnosti akreditace.
Čl. 20 Kvestor
- Kvestor řídí hospodaření a vnitřní správu VŠTVS PALESTRA, vystupuje jejím jménem a je odpovědný jednatelům VŠTVS PALESTRA.
- Kvestora jmenují a odvolávají jednatelé VŠTVS PALESTRA.
- Kvestor, v případě, že VŠTVS PALESTRA obdržela ve sledovaném období dotaci, zodpovídá za vypracování a předložení Výroční zprávy o hospodaření VŠTVS PALESTRA ministerstvu.
Čl. 21 Akademická rada
- Akademická rada je orgánem VŠTVS PALESTRA, jehož posláním je přispívat ke zkvalitnění a optimalizaci záměrů rozvoje VŠTVS PALESTRA.
- Členy Akademické rady VŠTVS PALESTRA jmenuje a odvolává rektor na základě jejich pracovních výsledků a se souhlasem jednatelů..
- Akademická rada VŠTVS PALESTRA je složena z významných představitelů oborů, v nichž VŠTVS PALESTRA uskutečňuje vzdělávací a další tvůrčí činnost.
- Minimální počet členů Akademické rady VŠTVS PALESTRA je devět; z toho minimálně jedna třetina členů jsou jiné osoby než členové akademické obce VŠTVS PALESTRA.
- Předsedou Akademické rady VŠTVS PALESTRA je rektor.
- Funkční období členů Akademické rady VŠTVS PALESTRA je tříleté.
- Členství v Akademické radě VŠTVS PALESTRA je čestné a nezastupitelné, je s ním spojena povinnost účastnit se jednání Akademické rady VŠTVS PALESTRA.
- Akademická rada VŠTVS PALESTRA zejména: a) projednává otázky vzdělávací, výzkumné, vývojové, inovační a další tvůrčí činnosti VŠTVS PALESTRA, b) projednává a doporučuje Valné hromadě VŠTVS PALESTRA ke schválení Výroční zprávu o činnosti VŠTVS PALESTRA, c) projednává a doporučuje Valné hromadě VŠTVS PALESTRA návrhy studijních programů, které mají být uskutečňovány na VŠTVS PALESTRA, a které jsou předkládány k akreditaci a reakreditaci, d) projednává Strategický záměr vzdělávací a výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti VŠTVS PALESTRA a jeho aktualizaci, e) vyjadřuje se k otázkám, které jí předloží rektor nebo další členové vedení VŠTVS PALESTRA, f) plní funkci Rady pro vnitřní hodnocení VŠTVS PALESTRA.
- Činnost Akademické rady se řídí Jednacím řádem Akademické rady.
- Jednání Akademické rady VŠTVS PALESTRA svolává a řídí rektor nebo jím pověřený člen Akademické rady VŠTVS PALESTRA.
- Jednání Akademické rady VŠTVS PALESTRA jsou oprávněni se účastnit jednatelé VŠTVS PALESTRA. Požádají-li o slovo, musí jim být uděleno.
- Akademická rada VŠTVS PALESTRA je usnášeníschopná v případě přítomnosti nadpolovičního počtu svých členů.
- Hlasovací právo na zasedáních Akademické rady VŠTVS PALESTRA mají všichni její členové. Stanoviska Akademické rady VŠTVS PALESTRA jsou přijímána nadpoloviční většinou všech přítomných členů. V případě nutnosti mohou čtenové Akademické rady VŠTVS PALESTRA schvalovat předložené materiály a usnesení per rollam.
Čl. 22 Akademický senát
- Akademický senát VŠTVS PALESTRA (dále jen „senát”) a jeho jednotliví členové odpovídají za svoji činnost akademické obci VŠTVS PALESTRA. Senát je partnerem pro jednání s rektorem.
- Členové akademické obce VŠTVS PALESTRA mají možnost se vyjadřovat prostřednictvím senátu k čÍlUlosti VŠTVS PALESTRA.
- Senát má minimálně pět členů volených z řad členů akademické obce, z toho minimálně dva členy z řad studentů.
- Činnost senátu se řídí Volebním a jednacím řádem Akademického senátu VŠTVS PALESTRA, který je směrnicí VŠTVS PALESTRA.
- Členství v senátu je neslučitelné s funkcí rektora, prorektora a jednatele.
- Senát projednává podněty a návrhy podle požadavků rektora, jednatelů nebo členů Akademické rady VŠTVS PALESTRA.
- Senát se vyjadřuje zejména ke kvalitě výuky, k organizaci a úrovni odborné praxe a k jejich zajištění.
Čl. 23 Kolegium rektora
- Kolegium rektora VŠTVS PALESTRA je poradním orgánem rektora. Jeho členy jsou prorektoři, jednatelé, kvestor, příp. další osoby jmenované rektorem.
- Kolegium rektora svolává rektor.
Čl. 24 Etická komise
- Etická komise VŠTVS PALESTRA je zřízena v souladu s Etickým kodexem VŠTVS PALESTRA pro otázky dodržování etiky při plnění vědecko-výzkumných úkolů VŠTVS PALESTRA.
- Členy Etické komise VŠTVS PALESTRA a jejího předsedu jmenuje rektor.
- Činnost Etické komise VŠTVS PALESTRA řídí předseda Etické komise VŠTVS PALESTRA, který je za činnost komise přímo odpovědný rektorovi.
Čl. 25 Disciplinární komise
- Členy Disciplinární komise VŠTVS PALESTRA a jejího předsedu jmenuje rektor z řad členů akademické obce VŠTVS PALESTRA, polovina členů je jmenována z řad studentů.
- Disciplinární komise VŠTVS PALESTRA projednává disciplinární přestupky členů akademické obce VŠTVS PALESTRA a předkládá návrhy rozhodnutí rektorovi.
- Činnost Disciplinární komise VŠTVS PALESTRA a průběh disciplinárního řízení jsou upraveny Disciplinárním řádem VŠTVS PALESTRA.
- Studentská část Akademického senátu deleguje do Disciplinární komise VŠTVS PALESTRA svého zástupce.
Čl. 26 Interní akreditační komise
- Interní akreditační komise VŠTVS PALESTRA je grémium, které doporučuje Akademické radě VŠTVS PALESTRA akreditace nově připravovaných studijních programů a reakreditace stávajících studijních programů.
- Interní akreditační komise schvaluje nové předměty a průběžné změny ve studijních plánech studijních programů.
- Interní akreditační komise schvaluje změny předmětů kurzů celoživotního vzdělávání.
- Členy Interní akreditační komise VŠTVS PALESTRA jsou rektor, prorektoři, kvestor, jednatelé a garanti studijních programů/oborů.
- Interní akreditační komise VŠTVS PALESTRA se vyjadřuje k otázkám souvisejícím s realizací výuky nově připravovaných studijních programů VŠTVS PALESTRA. Rozhodnutí Interní akreditační komise VŠTVS PALESTRA jsou pro garanty studijních programů/oborů závazná.
- Za řádný průběh jednání Interní akreditační komise VŠTVS PALESTRA a za zápis z jejího jednání odpovídá rektor.
Čl. 25 Katedry
- Katedra je organizační součástí VŠTVS PALESTRA
- Katedra se řídí směrnicemi VŠTVS PALESTRA.
- Vedoucího katedry jmenuje rektor.
- Vedoucí katedry zodpovídá rektorovi za činnost katedry.
Část IV. Studijní programy
Čl. 28 Akreditace studijního programu
- Vypracovaný návrh studijního programu s přílohami a s žádostí o akreditaci předá VŠTVS PALESTRA prostřednictvím rektora Akreditačnímu úřadu v souladu s § 78 až § 81 zákona..
- VŠTVS PALESTRA sleduje dobu platnosti akreditace studijního programu a zpracovává podklady pro žádost o prodloužení platnosti akreditace studijního programu nebo pro žádost o rozšíření akreditace studijního programu v souladu s § 80 odst. 3 a 4 zákona a se svými směrnicemi.
- Za sledování doby platnosti akreditace studijního programu a její včasné prodloužení je odpovědný rektor.
Část V. Akademické insignie a obřady
Čl. 27 Akademické insignie
- Výrazem akademických tradic jsou akademické insignie VŠTVS PALESTRA.
- Akademické insignie VŠTVS PALESTRA jsou užívány při imatrikulacích, promocích a inauguracích, popř. dalších významných akcích akademického života VŠTVS PALESTRA.
- Způsob užívání akademických insignií VŠTVS PALESTRA při slavnostních příležitostech stanoví rektor VŠTVS PALESTRA.
- Dokumentace akademických insignií VŠTVS PALESTRA je uložena v archivu VŠTVS PALESTRA.
Čl. 30 Akademické obřady
- Imatrikulace – akademický obřad při zahájení studia organtzuJe a koná VŠTVS PALESTRA za účasti akademických hodnostářů VŠTVS PALESTRA a za přítomnosti zástupců zřizovatele.
- Promoce – akademický obřad při řádném ukončení studia – organizuje a koná VŠTVS PALESTRA za účasti akademických hodnostářů VŠTVS PALESTRA a za přítomnosti zástupců zřizovatele.
- Slavnostní zasedání Akademické rady VŠTVS PALESTRA a akademické obce VŠTVS PALESTRA.
- Obsah a průběh akademických obřadů schvaluje rektor VŠTVS PALESTRA.
Část VI. Hospodaření VŠTVS PALESTRA
Čl. 31 Hospodaření VŠTVS PALESTRA
- Hospodaření VŠTVS PALESTRA je výlučnou záležitostí zřizovatele VŠTVS PALESTRA, pokud zákonné předpisy nestanoví jinak.
Část VII. Ostatní ustanovení
Čl. 32 Smlouva o studiu
- Zástupci zřizovatele VŠTVS PALESTRA sepisují s uchazečem o studium Smlouvu o studiu přede dnem zápisu uchazeče do studia.
- Smlouvu podepisuje jednatel VŠTVS PALESTRA a uchazeč.
- Účelem smlouvy o studiu je určit základní povinnosti a práva obou smluvních stran, které vyplývají ze smluvního vztahu.
Část VIII. Závěrečná ustanovení
Čl. 31 Platnost statutu
- Zrušuje se Statut VŠTVS PALESTRA registrovaný ministerstvem pod č. j. 21035/2014-1 dne 12. 8. 2014.
- Tento Statut VŠTVS PALESTRA nabývá platnosti podle § 36 odst. 4 a § 41 odst. 2 zákona dnem registrace ministerstvem.
Aktualizace 25. 5. 2018